Veelgestelde vragen

SERVICE/GARANTIE.

Welk voordeel geniet ik als ik een iPhone of iPad aankoop bij Pure Lifestyle?

Als geauthoriseerde Apple reseller werkt Pure Lifestyle enkel met officiële Apple producten. Het streven naar de allerbeste service zit in het DNA van Pure Lifestyle. Indien u dat wenst, starten we nieuwe toestellen die u bij ons aankoopt samen op, geheel gratis. Indien mogelijk zetten we ook kosteloos de gegevens over van uw oude smartphone of tablet. Bij eventuele problemen achteraf kunt u voor de termijn van de herstelling gebruikmaken van een gratis vervangingstoestel. Pure Lifestyle heeft een eigen hersteldienst (ook voor glasbreuk) en werkt enkel met originele onderdelen.

Kan ik toestellen die ik elders aankocht ook laten herstellen bij Pure Lifestyle? 

Pure Lifestyle streeft altijd naar de allerbeste service voor zijn klanten. We kunnen dat niveau enkel aanhouden voor producten die bij ons zijn aangekocht. Voor toestellen die elders zijn aangekocht - en waarvan de betreffende verkoper verantwoordelijk is voor het toekennen van de wettelijke garantie - dient u contact op te nemen met het betreffende verkooppunt. U kunt uiteraard ook altijd contact opnemen met de fabrikant. 

Ik ben mijn paswoord van mijn iCloud account of Apple ID vergeten. Kan Pure Lifestyle mij helpen?

Paswoorden van iCloud en Apple ID's zijn uiterst geheim. Om de privacy van zijn klanten te beschermen en om fraude en misbruiken te voorkomen, vereist Apple dat klanten rechtstreeks contact opnemen met de helpdesk van Apple.

Welke garantietermijn krijg ik bij Pure Lifestyle?

Pure Lifestyle leeft de wettelijke garantie op de voet na. Voor consumenten geldt een standaard garantietermijn van 2 jaar. Op de meeste producten is een commerciële garantie van toepassing - aanvullend op de wetgeving - die in veel gevallen veel verder gaat dan de wettelijke garantie. Aanvullende commerciële garanties verschillen van merk tot merk. Vraag ze gerust na bij Pure Lifestyle. Consulteer onze juridische informatie op deze website voor een goed begrip (en een overzicht van uitzonderingen) van de wettelijke garantiebepalingen. 

KLACHTEN

Pure Lifestyle heeft de ambitie om klanten tevreden te stellen over de geleverde producten en aangeboden dienstverlening, maar we kunnen gebreken en klachten niet volledig uitsluiten. Met onze aanpak inzake garanties wensen we alsnog uw tevredenheid voor ons te winnen. Let er wel op dat de voorwaarden voor garantie steeds voldaan worden. Afwijkende bijkomende commerciële garanties zijn steeds mogelijk en worden uitdrukkelijk gecommuniceerd.

Klachten over producten of diensten aangeboden door Pure Lifestyle kunnen worden gericht aan de Klantendienst. Klachten worden verstuurd per e-mail via info@purelifestyle.be, via www.purelifestyle.be of per aangetekende brief aan het adres van de hoofdzetel van Pure Lifestyle (Oudstrijdersplein 9, 9400 Ninove, België). De klantendienst is bereikbaar op maandag van 14u tot 18u30, van dinsdag tot vrijdag van 10u tot 18u30 en op zaterdag van 10u tot 18u.

BESCHADIGDE LEVERINGEN

Wat moet ik doen wanneer mijn product beschadigd werd geleverd?

Ondanks de grootste zorg die we besteden aan het verpakken van onze producten, kan er in uitzonderlijke gevallen toch beschadiging optreden tijdens het transport. We raden u aan om de geleverde goederen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en de daarbij gebleken gebreken binnen de 7 kalenderdagen na ontvangst van de levering schriftelijk te melden (via info@purelifestyle.be), bij voorkeur vergezeld van foto's of video's waarop de schade te zien is. U zal van ons spoedig een bevestiging ontvangen en meer details over de manier waarop het product kan worden teruggestuurd. Eventuele transportkosten worden door ons vergoed. Opgelet: producten die u terugzendt zonder schriftelijke melding worden niet terugbetaald.

FOUTE LEVERINGEN

Wat moet ik doen wanneer ik een verkeerd product heb ontvangen?

Ondanks de grootste zorg die we besteden aan het verzenden van onze producten en het voorafgaand controleren van de producten, kunnen er in heel uitzonderlijke gevallen toch verkeerde producten bij u aankomen. We raden u aan om de geleverde goederen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en eventuele foute leveringen binnen de 7 kalenderdagen na ontvangst van de levering schriftelijk te melden (via info@purelifestyle.be), vergezeld van foto's. U zal van ons spoedig een bevestiging ontvangen en meer details over de manier waarop het product kan worden teruggestuurd. Eventuele transportkosten worden door ons vergoed. Wij doen uiteraard het nodige om u vervolgens zo snel mogelijk het correcte product op te sturen.

NON CONFORMITEIT/GEBREKKIG PRODUCT

Pure Lifestyle garandeert de toepassing van de Belgische wettelijke garantieregeling, zoals bepaald in artikel 1641 tot 1649 van het Burgerlijk Wetboek. Afwijkende commerciële garanties zijn uitsluitend van toepassing indien uitdrukkelijk gecommuniceerd.

 Wat moet ik doen wanneer ik een product ontvang met zichtbare of verborgen gebreken, met producten die niet voldoende aan de specificaties zoals vermeld op purelifestyle.be?

We raden u aan om de geleverde goederen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren en eventuele zichtbare gebreken binnen de 7 kalenderdagen na ontvangst van de levering schriftelijk te melden (via info@purelifestyle.be), bij voorkeur vergezeld van foto's of video's. Voor producten met verborgen gebreken geldt een periode van 2 maanden. Dit alles in overeenstemming met de wettelijke garantieperiode. U zal van ons spoedig een bevestiging ontvangen en meer details over de manier waarop het product kan worden teruggestuurd. De gebrekkige producten dient u binnen de 7 kalenderdagen volgend op de communicatie van de klacht te verzenden naar Pure Lifestyle, steeds in originele staat, inclusief hun verpakking, accessoires en documentatie en steeds vergezeld van de originele factuur of een geldend betaalbewijs. Dit is belangrijk om een volledige terugbetaling of vervanging te kunnen garanderen. Het terugsturen van de producten is voor rekening van Pure Lifestyle, tenzij achteraf zou blijken dat de klacht ongegrond is. Poducten die u terugzendt zonder schriftelijke melding worden niet terugbetaald.

De regeling op zichtbare of verborgen gebreken is niet van toepassing op:

- Schade veroorzaakt door normale slijtage, onopzettelijke of opzettelijke veranderingen toegebracht aan het product, inclusief verkeerd gebruik en blootstelling aan vocht, brand en andere externe oorzaken.

- Schade veroorzaakt door een installatie en gebruik op een wijze die niet in overeenstemming is met de verstrekte instructies en informatie. 

- Schade veroorzaakt na de verwijdering van verzegeling op bepaalde onderdelen en na verwijdering of onleesbaar maken van het serienummer en andere nummering van productreeksen. 

Herstellen of vervangen.

Indien voldaan wordt aan de voorwaarden voor garantie heeft u in de eerste plaats recht op een kosteloze reparatie of omruiling, naargelang de situatie dit toelaat. De fabrikant bepaalt steeds zelf wanneer gekozen wordt voor een eventuele omruiling.

De standaardgarantie omvat een volledige dekking voor onderdelen en werkuren, voor zover het defect geen gevolg is van misbruik of abnormale slijtage. Schade aan of verlies van software of gegevens die op het toestel opgeslagen of vastgelegd zijn - in het geval van IT-toestellen - vallen steeds buiten garantie. Wanneer Pure Lifestyle het toestel herstelt of laat herstellen, dan wel vervangt, zal zij zich redelijkerwijs inspannen om de oorspronkelijke softwareconfiguratie van het toestel en systeemupdates van latere datum opnieuw te installeren. Pure Lifestyle zal zich bij herinstallatie steeds beperken tot de Apple software die bij aankoop van het toestel meegeleverd werd.

Herstel, zowel binnen als buiten garantie, leidt vaak tot het herformatteren van het opslagmedium, met het verlies van gegevens tot gevolg. Indien u geen gegevens wenst te verliezen, dient u zelf een back-up te nemen van het toestel, of Pure Lifestyle de opdracht geven om tegen betaling een back-up te nemen. Dit gebeurt steeds onder het normale uurtarief ongeacht de garantiestatus. Afhankelijk van het defect aan het toestel, is het niet altijd mogelijk om (alle) gegevens te recupereren. In sommige gevallen is data-verlies onvermijdelijk. Pure Lifestyle zal nooit verantwoordelijk gesteld worden voor dataverlies en eventuele derving van inkomsten ongeacht de oorzaak.

U dient bij het aanbieden van een toestel steeds de nodige logins en wachtwoorden (van het toestel, maar eventueel ook van de internettoegang en/of gerelateerde diensten) mede te delen, hetzij door een aparte notitie bij het apparaat te voegen, hetzij door deze informatie op de service-bon te laten noteren. Wanneer deze info niet beschikbaar is, zullen onze technici automatisch het wachtwoord resetten en een extra kost aanrekenen. Sommige herstellingen kunnen niet uitgevoerd worden indien deze informatie niet voorhanden is. Alle informatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld.

CADEAUBONNEN

Kan ik via de webshop van Pure Lifestyle cadeaubonnen aankopen?

Neen. U kan cadeaubonnen uiteraard wel aankopen in onze winkel in Ninove.

Kan ik in de webshop van Pure Lifestyle betalen met cadeaubonnen?

Voorlopig niet.

Hoelang zijn cadeaubonnen geldig in de winkel?

Cadeaubonnen zijn 1 jaar geldig vanaf de oorspronkelijke datum van uitgifte.

Kan ik met mijn cadeaubon ook merken, kleuren of producten bestellen die niet voorradig zijn bij Pure Lifestyle? 

Ja, maar alleen als dat bij aankoop van de cadeaubon expliciet is afgesproken en ook duidelijk vermeld is op de cadeaubon.

Kan ik mijn cadeaubon omruilen in cash geld? 

Neen, dat kan niet.

Kan ik mijn aankopen spreiden met een cadeaubon?

Ja.

Kan ik mijn cadeaubon ook gebruiken als betaalmiddel om zelf cadeaus aan te kopen?

Ja, binnen de geldigheidstermijn en mits betaling van 0,50 euro per verpakt artikel.