leveringsstatus

Bij elke verzending van producten ontvang je van Pure Lifestyle een e-mail met een Bpost traceercode. Daarmee kan je op elk ogenblik zien waar de levering zich bevindt. Indien je bij levering afwezig was, zal Bpost instructies achterlaten met onder meer het ophaalpunt waar je de producten gedurende een bepaalde periode kunt afhalen.

Leveringstermijn.

Hou rekening met een gemiddelde leveringstermijn van 1 tot 2 werkdagen in België en gemiddeld 2 tot 3 werkdagen in Nederland. Producten die op voorraad zijn, worden in elk geval binnen 1 werkdag door Pure Lifestyle verzonden via Bpost. Indien een product volgens de website voorradig is maar door een een fout in het stockbeheer toch niet op voorraad is, nemen wij binnen 1 werkdag contact op. Je kan de aankoop dan annuleren en Pure Lifestyle zal de ontvangen betaling binnen 1 werkdag integraal retourneren. 

Producten op maat.

Pure Lifestyle kan een ruimere leveringstermijn bedingen indien de specifieke aard van de producten dit vereist, zoals producten op maat. Deze afwijkende leveringstermijnen worden steeds binnen redelijke termijn gecommuniceerd. 

Vervoer.

Het gebruik van externe partijen voor de levering kan invloed hebben op de correcte uitvoering van de overeenkomst. Bij een verstuurde maar niet-geleverde bestelling wordt onmiddellijk een onderzoek ingesteld bij de verantwoordelijke vervoerder. 

Niet-opgehaalde leveringen.

Indien u bij levering afwezig was, zijn de producten binnen een periode van 1 tot 2 weken voorradig bij een Bpost ophaalpunt (een Bpost postkantoor of onafhankelijk winkelpunt) bij u in de buurt. Indien ze gedurende die periode niet worden afgehaald, stuurt Bpost ze terug naar Pure Lifestyle. De kosten van een nieuwe leveringspoging zijn voor rekening van de klant.

Beschadiging.

Pure Lifestyle draagt het risico voor beschadiging en/of vermissing van de producten tot op het moment van levering. Het risico van de producten gaat over op de klant zodra die de producten in ontvangst neemt. 

Installatie.

De klant is in principe uitsluitend verantwoordelijk voor de verdere installatie van de producten. Op uitdrukkelijke vraag van de klant kan Pure Lifestyle de installatie - al dan niet tegen vergoeding - verrichten of gespecialiseerde derden vrijblijvend aanbevelen voor de installatie van de producten. Pure Lifestyle is nooit een partij in de overeenkomst tussen de gespecialiseerde derde en de klant en is evenmin aansprakelijk voor schade veroorzaakt door deze gespecialiseerde derden.